http://green.autoblog.com/2012/10/02/be ... l-commentsFinns en del intressanta kommentarer till den artikeln. Det ligger något i detta:
Citat:
Battery swapping relies on four factors;
1) All vehicles have standardized batteries, contained within the same location.
2) The battery pod must be sufficiently robust to withstand crash testing, yet easily detached.
3) Batteries must always remain of the same type and power storage capacity.
4) Rapid adoption of standardized EV's to justify the high cost of Battery swap station infrastructure and stock.
Oddly enough, the only countries that could make this work, would be totalitarian nations, with a communist-style, centrally planned economic system. Since North Korea proved disinterested, that left only Israel, where a unique set of circumstances, allows the Israeli Electricity provider a monopoly.
The idea of Battery Swapping attracts those who lack sufficient knowledge to understand the logistical impracticalities.
3 är jag väl inte så säker på iofs, kan tycka att det snarare borde vara en fördel med just batteribyten. Att man kan byta till ett större batteri vid behov. Men det ställer förstås ännu högre krav stationerna. Någon sa att det kanske kan fungera om 15-20 år då branschen är mognare, men följdfrågan blir då, vad har vi för typer av batterier/snabbladdare vid det laget ?