nyfiken skrev:
Kanske den här artikeln är ett resultat av MattiasD's "kamp mot" Vi Bilägares luddiga skriverier om E85? Det blir knappast några mer klarlägganden med detta. Faktum kvartsår ju fortfarande att vi som alltid kör på E85, gör det utan några problem eller periodiska bensintankningar.
Var är du MattiasD? Har du läst det här?
Hallå!
Ja, det var säkert den utlovade artikeln. Men jag är inte speciellt nöjd med den och skriv till chefredakötören (se nedan). Men jag fick aldrig något svar.
Citat:
Hej,
Om du menar artiklarna i nr 18 av ViB “E85 – bränslet allt fler väljer bort” och “Aldrig mer etanol” gav de inga svar alls. Artiklarna är bara en upprepning av den förvirring som råder. Orkade ni ens läsa mina frågor? Varför gräver ni inte i frågorna? Och ni låter som vanligt biltillverkarna slippa undan ansvar genom att acceptera att tanka bensin är en “lösning”. Ett magert resultat med tanke på att ni redan för 3 månader sedan skrev att artikeln var på gång.
Intressant är dock att Volvo inte alls uppmanar att tanka bensin, som ni på ViB gör i eran Volvo V70 2.0F. Så jag hoppas ni slutar med det. I nummer 17 skrev ni att motorn gick ryckigt. Jag hoppas ni inte enbart går till eran Volvo servicetekniker (som tyckte ni ska tanka var 3:e tank bensin istället för var 4:e, som lösning) utan går till en oberoende firma ( t ex BSR, Nordic) och gör en ordentlig analys på problemet.
Mvh
Mattias