lennart e skrev:
Snålkörarn skrev:
Har du planat toppen och isf hur mycket och vad har du för tryck i dina cylindrar?
Har läst runt 3 millimeter men kan hända det går och ta ännu mer, kommer troligtvis inte hålla på med förvärming då jag känner att jag har NOLL koll på detta i dagsläget men uppskattar infon! kör du med flexitune?
Den är original 10:1 och "trycket" var ganska precis 11 kg när jag kollade för några år sedan. Den hade då gått c:a 40000 mil
Förvärmningen är bara en slang. Jag köpte en (Biltema) som var lite längre och "tryckte in" den i luftfiltret där termostaten suttit. Luften går ju normalt in där så jag har inte gjort någon åverkan på luftfiltret
Snålkörarn skrev:
Vad har du för förbrukning på din bil om man får fråga?
Den är lite törstig (det var den innan på bensin också) så omkring 1,5 l/mil. Jag har ju 16V motorn på 159 hk (utan turbo) och kör mest korta sträckor, ofta släp och/eller lastad bil och använder ofta AC. Kör jag lite längre (typ 10 mil eller så) och tankar både före och efter så kommer jag ner till 1,3 l/mil. Så det håller sig på dom c:a 30% den ska ta mer.
Jag kör inte med Flexifuel utan jag har en justerbar BTR och större spridare.
Okej, Någon spec anledning till varför du kör med Btr och större spridare än ju Flexitune II?
är inte din utan lamba? då borde det väll även gå att få för lite/för mycket soppa då inte motorn kan självstyra om det är för lite eller förmycket som den ofta gör med lamban, så som jag fattar med lamba och flexitune II är att man vrider till cirka 25% sen kommer motorn själv känna av iom lamban om motorn behöver ösa in lite mer eller lite mindre.
Blir det inte även jobbigare för bränslepumpen om man har en BTR då det ökar trycket?
Ett par nyfikna frågor från en nybörjare