Börjat misstänka att det kan vara något att det kanske är fel lött iom att den låter som den går snålare på 50/50 än på bara bensin. Kollat och jämfört bilder lite. Vad tror ni? Annars är det så jag funderar på att åka på 80% ökning hela tiden iom att den verkar gå perfekt på just detta. Lamba regleringen borde väll klara att reglera ut det iom att många son byter till Saabs röda spridare som också ger runt 80% ökning fungerar?
UPPDATERING 2018-05-23För att uppdatera om hur det gått så har båda jag och far kollat på insuget men vi hittade ingen "kallstartsventil" så flexitune borde kunna användas som choke.
Har på morgonen vid 8-10 + kört med maxchoke på flexitunenen och detta har gjort att den startar betydligt lättare (som på bensin) och kan direkt köras aggressivt utan att den rycker eller upplevs som störande seg eller ryckig vid gaspådrag. När jag slutar jobbet och startar runt 22-27 grader så är det bara att starta som vanligt utan choke och köra iväg.
Kanske var såpass simpelt att jag inte förstod att man måste börja använda choke under 15+. Tog för givet att choke endast behövdes vid kyla som bensin (vid minus grader).
Kommer återigen testa "Errors" tips om att ha 80% på potentiometern och köra 50-50 läget för möljighet till ytterligare choke vid sträng kyla iom att mycket bränsle vid start verkar som en stor bidragande faktor för att motorn ska gå bra kall.