Förgasaren har ett gaspjäll ingen gasnål så den är lätt att konvertera.
På sida 40 står det att huvudmunstycke 88 för G300 och 102 för G400. Siffrorna motsvarar ofta diametern i hundratals mm men ibland är det ett mått på yta/hur mkt bränsle som munstycket ger
Du kan kolla om det verkar hundradelars mm dvs att munstycket är 0,88 mm och i så fall bör du gå upp till 104 i teorin se
http://www.etanol.nu/ombygg-forgasare.php, i praktiken funkar det kanske redan bra med 102 munstycket för en G400 om du vill spara på orginal munstycket, men det kan även hända att den behöver större än 105 för att gå med full effekt det är lite trail and error.
Nålen du skriver om såg jag inte, den borde finns med på sid 70 men det är isf oftast tomgångsblandningsreglerskruv ibland en luftskruv som alltså skruvas in för en rikare blandning eller en tomgångs bränslestrypning som skruvas ur för en fetare blandning.
Tomgångsmunstycket måste du trolligtvis också borra upp / byta till större för ställskruvar har oftast för lite reglerområde, på sida 70 har munstycket (pilot jet) nr 9 i bilderna men jag såg inte viket mått den har.
När du väl har fått munstycken bra så att motorn går fint kan du ställa tändningen lite tidigare för att sänka förbrukningen/öka effekten, 5-8° tidigare än vanligt funkar säkert bra.
Kallstarten blir förmodligen svårare, om den inte ”vill” kan det avhjälpas med att spruta in lite (start)gas, aceton, bromsrengörning osv i insuget innan starten, när den väl har startad ska den klara sig på E85 såklart.
/Aryan