Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-05-16 17:32

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Svårstartad med auto ffv
InläggPostat: sön 07-09-30 20:55 
Offline

Blev medlem: sön 07-09-30 20:42
Inlägg: 1
Ort: Från
Har monterat en Auto ffv på min Saab 9000 2,3i från 92 och den går alldeles utmärkt när den har blivit varm men den är mycket svårstartad när den är kall. Den startar på tredje eller fjärde försöket då det inte varit kallare är 10 grader under natten. Även om man har kört med den tidigare på dagen så behövs det minns två startförsök. De låter alltid som den ska hoppa igång men sen dör den precis innan.
Först trodde jag att jag hade kopplat sladden till lamdasonden fel men de har jag dubbelkollat nu, tempsensorn sitter också monterad där den ska. Har även bytt bränslefilter men de hjälpte inte heller. Jag trodde inte att det skulle behövas några kallstartsmotstånd eller liknade med en Auto ffv, iallafall inte vid så höga temperaturer, eller har jag fel?


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 07-10-01 08:50 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Om man behöver ta till kallstartmotstånd eller inte beror också på hur mer eller mindre snål biltillverkaren har varit med kallstartanrikning. Den extra kallstartanrikning som Auto FFV ger kanske räcker gott och väl för vissa bilar men inte nödvändigtvis för alla.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011