nyfiken skrev:
Om du läser t.ex. ett inlägg av signaturen GL här på forumet:
http://gunnarlysell.se/Så ser du hur han har gjort. Jag vet inte, men gissar att det är något prismässigt överkomlig pryl från t.ex. Biltema? (Man kan ju hoppas att han läser detta och dementerar eller bekräftar).
På det gamla forumet fanns det många bilder och beskrivningar om detta, så kunskapen finns bland debattörerna här.
Tyvärr! Det min hemsida handlar om är hur man kan förändra bränsletrycket genom att lägga på ett luftövertryck på den ordinarie bränsletryckregulatorns vacuumanslutning. Den manometer som visas där är en lufttrycksmätare som visar det pålagda övertrycket. Men om man vet regulatorns normala reglertryck får men det nya trycket som summan av detta och det pålagda lufttrycket. Jag har aldrig kontrollerat vad bränsletrycket faktiskt har blivit men till min ännu oanvända extra BTR medföljde en bränsletryckmanometer som säkert kan köpas separat från dem som säljer BTR-delar.
Nu (2 augusti) har jag faktiskt mätt upp bränsletryckets beroende på pålagt lufttryck, se här. I en länk på min
hemsida finns ett diagram över hur strömmen till bränslepumpen ökar med det pålagda lufttrycket.