Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 11:52

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Ford EcoBoost-motorer
InläggPostat: ons 13-03-13 09:17 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: ons 06-12-20 08:22
Inlägg: 3241
Ort: Hässleholm
aryan skrev:
Har flera än jag mejlat Ford? Jag gorde det via formuläret här: http://svarservice.dk/Ford-S/contact/SE ... entry.html

Jag fick nu ett ganske intetsägande ”svar”, men om tillräckligt många hör av sig kanske de kan komma att leta bättre efter alternativa lösningar.

Citat:
Hej Aryan,

Tack för ditt mail.
Ford tittar hela tiden på alternativa lösningar, men just nu är det ECOnetic tillsammans med EcoBoost som är våra snålaste motorer på diesel och bensin, vill du köra på alternativbränsle finns även bilen med biogasdrift, CNG.

Tveka inte att återkomma om ni har fler frågor eller funderingar kring våra miljöbilar.

Med vänliga hälsningar

Emma Strömberg
Kundservice
Ford Motor Company AB


Exakt samma svar har jag fått.

_________________
Svara på enkäter och tjäna poäng som kan växlas till rabattkuponger: https://www.ipsosisay.com/sv-se/referra ... 0238038d7c


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ford EcoBoost-motorer
InläggPostat: ons 13-03-13 12:42 
Offline

Blev medlem: sön 08-07-20 23:22
Inlägg: 521
Ort: Tumba
Jag skickade

Hej!

Undrar i vilka modeller och när det kommer ecoboost för E85.

Mvh
Erik Nyman

Vi får se vilket svar jag får.

---------
Edit.
Ganska exakt samma.

Jag svarade att Ford faller bort helt då jag vill köra på E85.

_________________
/Erik

Volvo V70 -98 140 hk blandtankas ca 50/50
Volvo V70 -98 170 hk blandtankas ca 50/50
VW Polo -95 blandtankas
VW Polo -98 blandtankas
VW Polo -04 blandtankas
Yamaha XJ 900 -85


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ford EcoBoost-motorer
InläggPostat: fre 13-04-05 15:03 
Offline

Blev medlem: tis 13-02-19 17:36
Inlägg: 5
Kul att så många svarat på min tråd. Tack för tipset med kontaktformuläret till Ford.

Som trogen Fordkund har jag författat en mycket lång och ingående frågeställning till Ford som knappast kan besvaras med "Vi tittar ständigt på nya lösningar....bla,bla,bla".

Jag återkommer här om jag får något bra svar.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ford EcoBoost-motorer
InläggPostat: mån 13-04-08 14:26 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:45
Inlägg: 1412
Ort: Kalix, Norrbotten
Denna tråd handlar ju om Ford men tänkte i alla fall berätta att jag också har mailat Renault rörande mina iakttagelser att t.ex nya Clion inte finns med etanol-motor och att de vill behålla mig som framtida kund så bör de inte sluta med etanol-motorer. Svaret jag fick var detta:

Citat:
Anledningen till att etanolmotorerna försvinner beror dels på de nya reglerna för vad som ska räknas som miljöbil och dels på att det i Europa bara är Sverige som kör på etanol i någon större utsträckning.


Den första anledningen är ju inget annat än ironi på högsta nivå att de nya miljöbilsreglerna har fått den effekten att dieslarna är kvar men etanol-bilarna åker ut!

Den andra är verkligen oroande om det stämmer för då är det bara något år max kvar så står vi där helt utan utbud av nya bilar med etanol-motorer...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ford EcoBoost-motorer
InläggPostat: mån 13-04-08 20:08 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:04
Inlägg: 1983
Ort: 08- och Småland
Fransoserna ligger ändå tvåa efter Sverige med antalet E85-tankstationer i Europa. Det haltar en aning i deras uttalande.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ford EcoBoost-motorer
InläggPostat: mån 13-04-08 20:22 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:45
Inlägg: 1412
Ort: Kalix, Norrbotten
nyfiken skrev:
Fransoserna ligger ändå tvåa efter Sverige med antalet E85-tankstationer i Europa. Det haltar en aning i deras uttalande.

Kan man ju alltid hoppas! Fast nog är det välan konstigt om Renault i Sverige tror att det bara är här som E85 "finns" isf med tanke på att Renault är franskt...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ford EcoBoost-motorer
InläggPostat: ons 13-04-10 19:31 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: ons 06-12-20 08:22
Inlägg: 3241
Ort: Hässleholm
I samband med en webbenkät efter senaste servicen av min Ford Focus flexifuel -09 fick jag med en kommentar om ecoboost anpassad för etanol.

_________________
Svara på enkäter och tjäna poäng som kan växlas till rabattkuponger: https://www.ipsosisay.com/sv-se/referra ... 0238038d7c


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ford EcoBoost-motorer
InläggPostat: ons 13-04-10 22:12 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Baggis skrev:
nyfiken skrev:
Fransoserna ligger ändå tvåa efter Sverige med antalet E85-tankstationer i Europa. Det haltar en aning i deras uttalande.

Kan man ju alltid hoppas! Fast nog är det välan konstigt om Renault i Sverige tror att det bara är här som E85 "finns" isf med tanke på att Renault är franskt...


Du ska inte överskatta intelligensen hos lokalt marknadsfolk, men samma klientel har ju också ett intresse av att inte sprida info mellan olika marknader.
Ngt som är möjligt i andra länder är alltid omöjligt hemma, om man tagit marknadsföringsbeslut på en annan lösning, just bara så länge som förhållandena är okända på den lokala marknaden.

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011