Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 11:37

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: lör 13-03-30 09:15 
Offline

Blev medlem: lör 13-03-30 09:01
Inlägg: 1
Väldigt nöjd med min t4f som jag alltid tankar på e85 tills för ca 2månader sen när den börjar rycka vid kallstart samt att motorlampan började lysa. Bilen har gått nu 3300 mil nu och jag lämnade den på garantirep i förra veckan då spridarna rengjordes, problemet kvarstår dock. Ser vid en scanning av diverse forum att det verkar vara ett vanligt fel med ryckiga e85 motorer med direktinsprutning bla Audi A4 verkar ha problem. Tycker det verkar som om spridarna blivit slitna, tänkte kolla ifall någon på detta forum kan ge ett svar varför detta problem uppstår ?

mvh Christer


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 13-03-30 20:42 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Vet du vad det var för felkod(er) som låg bakom att motorelektronikvarningslampan tändes?

Är det bara omedelbart efter kallstart som den rycker eller fortsätter den gå dåligt under hela varmkörningsförloppet? Någon skillnad beroende på om motorn är helt utkyld eller om den t ex bara har stått och kallnat 4-5 timmar eller har stått på motorvärmare?

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 13-03-30 21:10 
Offline

Blev medlem: mån 12-12-17 01:05
Inlägg: 47
Ort: Karlskoga
Köra igenom motorn med 10-15 liter fulbränsle (bensin) har ju löst några problem. Så det är ju smidigt att testa med att tanka 15-20L fulbränsle när den nästan är tom och köra och se om det blir något bättre.

Annars skulle jag lämna in den igen, en sån ny bil ska bara rulla och rulla en massa mil utan problem.

/Tobias

_________________
Volvo V60 Bifuel -14 Drivs av närproducerad 100% Biogas
Volvo V70 T5 -01 E85


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011