Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: ons 24-05-15 13:12

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: ons 09-10-21 18:46 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:45
Inlägg: 1412
Ort: Kalix, Norrbotten
Min Scenic RX4 som jag köpte för att slippa lägga ned 10-20-tusen på min gamla Omega som hade börjat ta massor med olja och "tokblåryka" verkar nu ha drabbats av "VVT-drev-sjukan"!! (Ett drev som ställer om nått med kammen/kammarna) Det är en reparation som går lös på 11000 kr på Renault-verkstaden! Suck säger jag bara... Ska kolla andra verkstäders pris också men har inte så stor förhoppning att det blir alltför billigt så att säga. Hur man än gör så nog ska pengarna rulla...


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 09-12-02 15:08 
Offline

Blev medlem: tor 07-01-04 12:59
Inlägg: 76
Ort: Skåne
Oj.
Tråkigt. Det blir ju inte heller roligare av att det verkar vara ett vanligt fel...

/Alexander


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 09-12-02 15:53 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:45
Inlägg: 1412
Ort: Kalix, Norrbotten
Alexander skrev:
Oj.
Tråkigt. Det blir ju inte heller roligare av att det verkar vara ett vanligt fel...

/Alexander

Jo, man kan tycka att med en sådan tokig konstruktion skulle man från Renaults sida åtminstone delvis ta reparationen på goodwill, så verkar definitivt inte vara fallet.

Annars så har jag inte bytt drevet ännu, vill avvakta lite och höra om det börjar låta mer illa. Det är ju tydligen inte ett sånt fel som får nått att tvärrasa utan varning.

Har också hört från olika håll att man ska/bör ha en A5/B5-olja i de motorerna, men Renault vill inte tala om ifall så är fallet utan hänvisar till verkstaden som inte vet nått heller...


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011