Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 11:13

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Uppdatering av forumet!
InläggPostat: mån 21-07-05 18:31 
Offline

Blev medlem: mån 08-06-16 01:40
Inlägg: 50
Ort: Gefle
Hej!

Har försökt sträcka ut en hand till administratörerna via PM, men inte fått nåt svar.
Vill bara erbjuda mina tjänster i form av uppdatering av forumet och eventuell drift av desamma.

phpBB2 som detta forum verkar använda fortfarande är väldigt gammalt och osäkert och lätt för SPAM-botar att komma in på.
Dessutom känns det som att E85 börjar få ett uppsving igen, så det vore roligt att kunna modernisera forumet och eventuellt sidan för att hänga med lite i tiden.

Har många år av server och hemsidedrift i ryggen och har i relativ närtid hjälpt till att uppdatera Raketsports mopedforum om ni känner till det (https://forum.raketsport.com) där jag numera även är administratör under namnet "Knezzen".

Hojta till om ni behöver hjälp. Jag hjälper mer än gärna till. Det vore tråkigt om etanol.nu dör ut.


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdatering av forumet!
InläggPostat: ons 21-07-07 07:26 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 08-03-24 15:10
Inlägg: 1118
Ort: Närke
phpBB3 är den naturliga utvecklingen, och aningen svårare att hacka. Passords-databasen är dessutom saltad för att göra den mindre användbar.

Det finns en enkel mod till phpBB2 som heter VIP code och som är ganska effektiv mot spammare. Det var så länge sedan jag registrerade ett konto på forumet, så jag minns inte om den är installerad här.
Den lägger till en extra-fråga under registreringen och kontrollerar om den besvaras rätt. Ex. "Vilken typ av alkohol blandas i bensinen?"
Spammare använder oftast scrip för att registrera en användare, och VIP-koden bryter skriptet eftersom den gör att forumet avviker från standard-mallen. Att frågan dessutom är på svenska ställer till det för utländska spammare.

_________________
Tesla Model 3 LR (2022)

"When the going gets tough, the tough get duct-tape." (Dr. Mabuse http://www.skepticfriends.org)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdatering av forumet!
InläggPostat: tis 21-10-05 13:46 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 08-03-24 15:10
Inlägg: 1118
Ort: Närke
Läser man FAQ så verkar detta vara phpBB3. Lustigt att jag inte reflekterade över detta tidigare. Men så var det några år sedan jag sysslade med administrering av phpBB-forum.

_________________
Tesla Model 3 LR (2022)

"When the going gets tough, the tough get duct-tape." (Dr. Mabuse http://www.skepticfriends.org)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdatering av forumet!
InläggPostat: mån 22-02-28 21:01 
Offline

Blev medlem: mån 08-06-16 01:40
Inlägg: 50
Ort: Gefle
Fortfarande inget intresse från hemsideägarna? :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Uppdatering av forumet!
InläggPostat: tis 23-09-26 09:50 
Offline

Blev medlem: mån 08-06-16 01:40
Inlägg: 50
Ort: Gefle
Bumpar upp detta. Tråkigt att denna sida har stagnerat lite i utveckling. Hojta som sagt till om ni behöver en hjälpande hand :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011