Jag känner mig träffad vad gäller:
Citat:
Ska man för övrigt ha en tråd för varenda nyhet? Jag tycker inte det - då är det bättre att ha en klistrad tråd i varje underforum med löpande nyheter och så får man klicka på länken till nyheten och kommentera den där (på tidningens/mediets sida går det ofta att kommentera). Självklart går det bra att ta upp enstaka nyheter som enskilda trådar men hur kul är det när de bara får en eller ett par kommentarer ändå? Jag tycker nyhetspostningen behöver ett nytt system = klistade trådar inom varje ämne och sedan får man sortera in dem där själv. Lite jobb får man lägga ned om man ska vara med på en bräda - det handlar inte bara om att välja ut ett media som man tycker talar sanning (eller ännu värre om man sprider det i liberalismens anda och själv inte håller med) och sedan sprida så mycket som möjligt av det - oavsett om det gäller nya trådar eller som skräcktråden "Mediabevakning" där man knappt vågar diskutera.
Jag föredrar dock en tråd per nyhet. Därmed inte sagt att när en ny nyhet inom samma ämne tarvar en ny tråd, utan borde läggas i samma tråd. Tyvärr driver man ingen spåtelefonlinje (hade gett en hel del extrainkomster), så man vet inte hur en nyhet eller debattartikel kommer att utvecklas. En del nyheter är av typen "i framtiden kommer vi att...", det vill säga tidsperspektivet kommer att vara "om fem år" även om tio år, medan mer konkreta nyheter som en nylanserad konceptbil, eller ännu hellre en produktionsfärdig modell som Volt kräver ofta sin egen tråd, även om andra bilmärkens motsvarigheter mycket väl kan hamna i samma tråd. Därför bör man inte vara främmande för att ändra trådrubriker som kanske från början handlar om en specifik bilmodell, som "Volt", till att bli mer allmän som "laddhybrider". Jag har själv tagit initiativ till två ursprungliga samlartrådar "Insändare från lokalpressen om etanol" och "Insändare från lokalpressen om miljö och klimat", men när Mattias Goldman eller Lasse Swärd är igång är det på en annan nivå och behöver ofta en egen tråd tycker jag. Dessa kan dock bli mer allmänna om man märker att samma debatt förs på fler håll, eller över en längre tid.