Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 24-11-01 02:01

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön 07-05-20 19:43 
Offline

Blev medlem: tor 07-02-01 09:10
Inlägg: 101
Ort: Stockholm
Finns kallstarts problemen kvar nu när vi tvingas åka på E75 på vintrarna?

_________________
Glada Hälsningar Lello

VW Polo 1,4 85hk 2011
Audi A6 3,0 TDI Quattro 2015


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 07-05-20 20:02 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4825
Ort: Sundsvall
Jag märkte då inte någon större skillnad jämfört med förra vintern. I och för sig blev det inte så många kallstarter, jag är flitig motorvärmaranvändare.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 07-05-20 20:14 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 06-12-19 15:54
Inlägg: 1247
Ort: Nyköping
Jag märkte inte heller någon stor förbättring så därför startade jag denna tråd. http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic.php?t=47

_________________
Lufttryckskonvertering
http://gunnarlysell.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 07-05-22 06:36 
Offline

Blev medlem: tor 06-12-21 19:36
Inlägg: 144
Ort: Sundsvall
Jag noterade vid 1:a köldknäppen i höstas -06 att bilen blev svårstartad, temperaturen var -8 grader, det krävdes 2 startförsök, då det var E85 i bilen.
I Januari -07 startade bilen motvilligt i -29 grader, krävde 3 startförsök, då var det vinterbränsle (ungefär E75 i tanken).
Dessa starter skedde, i vetenskapens namn utan motorvärmare eller annan starthjälp. Med värmare startar den alltid lätt och går bra på en gång.
Nu under våren har bilen gradvis blivit en aning sämre att starta när det är kallt, min tolkning är att det är övergången till E85 som märks.
Personligen skulle jag helst se att det var E85 åter runt, men att vinterbränslet har en funktion att fylla de gånger som det inte finns motorvärmare att tillgå. Pumpar där jag kan bestämma blandning själv skulle ju vara en bra lösning.

_________________
740 -88 B230F planad 3.0 mm och Flexitune
940 94- B230FD och Flexitune


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011