Dr. Mabuse skrev:
Viktminskning är väldigt viktigt för att få ner förbrukningen, speciellt i stadstrafik.
Det är ju alla accelerationer av dödvikt som kostar mycket.
http://www.emercedesbenz.com/autos/merc ... auto-show/Citat:
Although the new SL is even more comfortable and has more assistance systems on-board than its predecessor and therefore does actually sacrifice some of the weight saved through the aluminium bodyshell, the scales show some astonishing figures: the new SL 500 (1.785 kg) weighs around 125 kilograms less than its predecessor. On balance, the SL 350 (1.685 kg) is even 140 kilograms lighter – all thanks to a host of other intelligent enhanced details to reduce weight, which Mercedes-Benz has also implemented in the new SL in addition to the aluminium bodyshell.
Jag är mycket glad över att Mercedes nu tagit steget till en helaluminiumkaross.
Äntligen kommer alu snart på bred front. En betydligt sundare metall i bilar än helgalvat stål.
Min egen SL från 60-talet har dörrar o luckor i aluminmium men stål i resten.
En SL500 har nu alltså bantat 125 kg till 1785 kg, en minskning med 7.5%
Jag har svårt att tänka mig att de lugna stadskörningscykeln som mest går ut på att stå eller rulla sakta på tomgång, kan visa en större besparing än 5% som följd av den viktbesparingen.
24% ska alltså förklaras med bättre motor, transmission o liknande.
Och det görs här (haha, helt ärligt så såg jag inte detta förrän nu):
Citat:
The new V8 in the SL 500 develops 320 kW (435 hp) from its displacement of 4663 cc and thus around 12 percent more than its predecessor despite some 0.8 litres less displacement. The fuel consumption has been reduced by up to 22 percent. At the same time, the torque has increased from 530 Nm to 700 Nm – a gain of 32 percent. Although the displacement remains the same at 3499 cc, the new V6 engine in the new SL 350 develops 225 kW (306 hp) and delivers 370 Nm of torque. It uses just 6.8 litres of fuel per 100 kilometres, making it almost 30 percent more economical than its predecessor. Both engine variants come with a standard-fit ECO start/stop function. The 7G-TRONIC PLUS automatic transmission, which has been optimised in relation to fuel consumption and comfort, also contributes to the exemplary, low fuel consumption. The fuel economy of the BlueDIRECT engines takes nothing away from the roadster’s raciness
Inte hybrid...eliminering av pumpförluster i en Otto...
Ingen ska inbilla mig att Mercedes hade kunnat spara ytterligare 30% på att hybridisera denna bil, inte ens i en körcykel.
V.S.B.
_________________
http://direktdemokraterna.seMyndigförklara dig själv.