Echonator skrev:
Ja alltså de tegelbruna 0280 156 023 som sitter på alla B205 och B235 2001-2010 kostar inte många kronor, kanske 400 kr för en uppsättning om 4 st. De har dessutom samma statiska flöde som de röda 431;orna även om de har lite annan spännningskaraktär, samt är något kortare rent fysiskt så det kanske inte är så bra passform.
En uppsättning 630 cc går ju lös på ca 2400 kr flong nya, och typ 1500 för en uppsättning begagnade, men då får du ju mixtra en hel del med soppainställningarna
Jag har haft mer svårartat klägg på dom tegelbruna i 9-5 vi hade än 431.orna i min 9000. Tankade alltid på samma ställe i Luleå (Statoilkort i familjen), ingen problem med 9000, inget egentligt på 9-5,an heller men hade som rutin att torka av spridarnosarna lite då och då vid "lite vanlig och allmän service". Jag sätter det på oljeförbrukningskontot, 9-5.an drack olja och drog E85....
Siemens 630 rekomenderar jag bara till folk med erkänt för mycket fritid och lugn som en budistisk munk. Så mycket fippel med indexering, cylinderbalansering och fuskade med spänningskorrigering för att kunna använda tomgångsmapp och ökat omfång på VE-mappen.
J.K Nilsson